Najczęściej popełniane błędy podczas regeneracji kartridży laserowych na przykładzie tonera HP 12A (Q2612A)
Krok po kroku zgodnie z zaleceniami zregenerowałeś kartridż a mimo tego wydruk wyszedł nieczytelny? Przeczytaj artykuł i sprawdź ! Może diabeł tkwi w szczegółach?
Przedstawiamy poniżej kilka najczęściej popełnianych przez regeneratorów błędów - model kasety HP 12A (HP Q2612A) pasującej do drukarek HP LaserJet 1010 / 1012 / 1015 / 1018 / 1020 / 1022 / 3015 / 3020 / 3030 / 3050 / 3052 / 3055 / M1005MFP / 1319F.
- przy elektrodzie ładującej PCR
- przy bębnie światłoczułym OPC
- na wałku magnetycznym Mag Roller
powodują cyklicznie powtarzający się defekt w postaci ciemnych pasów w poprzek kartki.
- Poziome, ciemne, duże pasma – elektroda ładująca PCR
- Poziome, ciemne linie – bęben światłoczuły OPC
- Poziome, ciemne, duże pasma - wałek magnetyczny Mag Roller
Powodują blokadę poszczególnych komponentów
Powoduje, że prawa strona wydruku jest pusta - niezadrukowywana
Rozpoznajemy, gdy na kartce nie pojawia się wydruk, kartka jest pusta.
Wydawałoby się, że czyszczenie komponentów to najłatwiejsza czynność podczas regeneracji. Tymczasem w większości przypadków za nieprawidłowe wydruki odpowiadają niedostatecznie lub błędnie wyczyszczone poszczególne komponenty w kartridżu.
Najbezpieczniej do tego celu używać jest ręcznika papierowego lub bawełnianej miękkiej szmatki, zwykłej wody oraz alkoholu izopropylowego.
Należy pamiętać, że każdy element czyścimy za pomocą innego, indywidualnego środka.
Dla wszystkich zainteresowanych tematem proponujemy szkolenia z regeneracji kartridży laserowych i atramentowych, gdzie oprócz wiedzy merytorycznej pokazujemy praktyczne umiejętności, regenerując puste kartridże wspólnie z uczestnikami. Szczegóły na stronie: szkolenia z regeneracji.
Przydatne linki: